Deze is nu in haar eindfase gekomen. Alle elektra is ge- of omgelegd en aangesloten en restant van de muren gesausd en het plafond bijna gesloten, nadat laatste spotje was ingebouwd. Een hoekje blijft nog even open. Verder ophangrails gemonteerd aan een muur met steunen waarop straks de legplanken komen om mijn treinenboeltje te kunnen opbergen ….
Nu is het de beurt aan de radiator met leidingwerk. Een klus wat ik nog niet eerder heb aangepakt (de noodzaak was er ook nog niet) dus ik stond toch even met schijnbaar 2 linker handen.
Dankzij tips, adviezen en leengereedschap van een paar goede vrienden, heb ik de koe maar bij de horens gevat. Wat moeilijk leek, bleek appeltje eitje: het buigen van leidingwerk en het aanleggen daarvan, inclusief het doortrekken door plafond en tussenvloer plus een trucje om de 40 kg wegende radiator opgehangen te krijgen.
Op de doorloopkamer boven is de cv-leiding uiteindelijk aan de bestaande leiding gekoppeld.
Het plafond is nu volledig gesloten, afwerklijsten aangebracht, schappen zijn gereed, de inbouwkast is geverfd en voorzien van schapjes om baanbesturingsapparatuur e.d. te herbergen. Inmiddels zijn de hobbyspullen overgebracht naar mijn aanstaande nieuwe stek.
Egaliseren van de garagevloer zie ik van af. Het is een kostbare en een vervelende operatie ook. Wel is er een isolerende laag gelegd over de vloer. In het najaar is voorzien om een uitzetraam te vervangen door vast dubbelglas met ventilatierooster.
Voor het waterpas stellen van de modelbaan straks zal ik gebruik gaan maken van verstelbare universele leveling nylon voetjes. Met de baanopbouw kom ik daar op terug.
Onder dankzegging aan de degenen die dit mogelijk hebben gemaakt en vooral mijn partner die mij deze ruimte schonk, mag ik met gepaste trots terugkijken op een geslaagde metamorfose van deze ruimte.
Voor het opbouwen van mijn nieuwe modelspoorbaan moeten jullie nog even geduld hebben: dat zal toch eerst in de herfst gaan gebeuren. Er liggen nog wat andere klusjes te wachten in en om het huis en mijn eigen huis moet de verkoop nog in ……. Tussen de bedrijven door zal ik nog wel wat andere onderwerpen posten als de tijd het toelaat.
Het begin van je nieuwe baan mag er zijn Henk. Ik kan niet wachten tot de eerste rails liggen.
LikeLike
Dank je Arjan: en heel eerlijk gezegd ‘jeuk’t het me al om te starten 🙂
LikeLike
Komt meer dan in orde👍
LikeLike
Dank je Paul. Komt zeker meer dan in orde: kop is er af zoals ze hier zeggen 😉
LikeLike
Mooie opknapbeurt Henk van deze ruimte, en net zoals jou handen jeuken om te beginnen zijn wij benieuwd naar de eerste rails die er wordt gelegd. Ga je nog een officiele opening doen met de burgemeester etc.? Ha,ha,ha, geintje. Veel plezier met je mooie ruimte.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik weet niet hoe ik me de opening moet gaan voorstellen Herman: lintje knippen, druk op de ECOS-knop of iTrain? 🙂 🙂
LikeLike
Dat ziet er strak uit Henk! Zo te zien ruimte genoeg voor een complete Nord èn Süd Rampe. Wij allemaal zijn razend benieuwd naar je eerste blogs en foto’s!
Veel succes met de laatste bouwloodjes. (En de verkoop van je huis!)
LikeGeliked door 1 persoon
Dank je Harry: Nord en Südrampe in huis?? Dan moet je eens naar Brig gaan in Hotel Goodnight Inn. Daar staat namelijk zo’n baan in de kelders. Ben je er nooit geweest? Zeker doen! (kijk ook eens op https://www.youtube.com/watch?v=2TYo6r-1J8A)
LikeLike